Μείωση πωλήσεων παρουσίασαν το 2023 τα δάπεδα laminate, των κορυφαίων ευρωπαϊκών εργοστασίων

Από Δελτίο Τύπου της Ένωσης Ευρωπαίων Παραγωγών Laminate Δαπέδων.
EPLF® – The Association of the European Producers of Laminate Flooring.
Φωτογραφία: EPLF®
Βρυξέλλες, 13 Μαρτίου 2024.

Μετά από μια δύσκολη χρονιά το 2022, οι πωλήσεις της ευρωπαϊκής βιομηχανίας laminate, συνεχίζουν να επηρεάζονται από την πτωτική τάση του κλάδου των κατασκευών και το 2023.

Παρά τη γενική πτώση λόγω του πληθωρισμού, του αυξανόμενου κόστους υλικών και της επιβράδυνσης της ζήτησης, ο κλάδος των ευρωπαίων παραγωγών laminate διατηρεί την εμπιστοσύνη του στην αγορά και παραμένει αισιόδοξος για τις μελλοντικές πωλήσεις.

Οι συνολικές πωλήσεις της ένωσης EPLF για το 2023 ανέρχονται σε 318.049.711 m², σημειώνοντας μείωση -13,38% σε σύγκριση με το 2022.

Μεταξύ των κύριων γεωγραφικών περιοχών, η μικρότερη πτώση για το 2023 σημειώθηκε στη Δυτική Ευρώπη -7,65% (165.379.999 m² πωλήσεις) σε σύγκριση με το 2022 και η μεγαλύτερη στη Βόρεια Αμερική -42,04% (21.609.239 m² πωλήσεις) σε σύγκριση με το 2022.

Η πλειονότητα των χωρών της κεντρικής Ευρώπης ένιωσε τις επιπτώσεις της διεθνούς αναταραχής, με τη Γερμανία να σημειώνει πτώση -11,06% (33.843.105 m² πωλήσεις) και την Αυστρία να σημειώνει πτώση -14,34% (2.971.082 m² πωλήσεις). Ωστόσο, οι πωλήσεις της Ελβετίας παρέμειναν σχετικά σταθερές, με μείωση λιγότερο από 1% σε σύγκριση με το 2022, ενώ το Βέλγιο παρουσίασε αύξηση +2,85%.

Αντίθετα, η Ανατολική Ευρώπη αντιμετώπισε ακόμη πιο σκληρές συνθήκες, με τις πωλήσεις να μειώνονται κατά -10,25% (96.705.775 m² πωλήσεις) σε σύγκριση με το 2022.
Η Λευκορωσία και η Βοσνία-Ερζεγοβίνη κατέγραψαν θετική αύξηση πωλήσεων (+8,84% και +3, 26% αντίστοιχα), ενώ η Κροατία παρέμεινε σταθερή με πωλήσεις 2.550.526 m². Ωστόσο, η Πολωνία με -7,30%· (3.521.108 m² πωλήσεις) και η Ουγγαρία με -39,20%· (4.626.284 m² πωλήσεις) κατέγραψαν τις πιο σημαντικές απώλειες. Από την άλλη πλευρά, οι πωλήσεις του Κοσσυφοπεδίου αντιστράφηκαν από μείωση -47,20% το 2022 σε αύξηση +3,27% το 2023.

Αύξηση σε σχέση με το 2022 παρουσίασαν οι πωλήσεις στην Τουρκία (+22,46%), και στην Ιρλανδία (+16,31%).

Η Βόρεια Αμερική κατέγραψε τις ποιο σημαντικές απώλειες σε σύγκριση με άλλες περιοχές παγκοσμίως, με πτώση που έφτασε το -42,04%. Οι πωλήσεις το 2023 ανήλθαν σε 21.609.239 m², σημειώνοντας αξιοσημείωτη μείωση από 37.280.606 m² που ήταν το 2022.

Η Λατινική Αμερική σημείωσε επίσης σημαντική πτώση -33,76%, (7.402.177 m² πωλήσεις) για το 2023. Σημειωτέον πως η Χιλή, μετά την τεράστια πτώση που είχε το 2022 σε σχέση με το 2021 (-67%· και 4.462.283 m² πωλήσεις), το 2023 παρουσίασε μικρότερη πτώση της τάξεως -19,76%, και 3.580.669 m² πωλήσεις

Οι πωλήσεις της EPLF στην Αφρική μειώθηκαν κατά -15,66% με πωλήσεις 3.244.021 m² το 2023, με τις πωλήσεις να αυξάνονται μόνο στο Μαρόκο κατά +3,37% το 2023 και 789.685 m² πωλήσεις.

Η Ωκεανία παρουσίασε παρόμοια κατάσταση με πτώση -21,41% και 2.361.619 m² πωλήσεις.

Στην Ασία σημειώθηκε μείωση -17,25% και 17.795.550 m² πωλήσεις. Μόνο το Καζακστάν παρουσίασε σημάδια ανάκαμψης με τις πωλήσεις να αυξάνονται κατά +5,67%, με πωλήσεις 4.194.635 m² σε σύγκριση με το 2022, ενώ η Κίνα συνέχισε να παρουσιάζει αξιοσημείωτη πτώση της τάξεως -38,21% και πωλήσεις 2.323.046 m².

Το 2023 η αγορά των κατασκευών δέχτηκε μεγάλες πιέσεις λόγω του υψηλού πληθωρισμού και της αύξησης του κόστους κατασκευής, με αποτέλεσμα οι καταναλωτές να μειώσουν τις νέες κατασκευές και τις ανακαινίσεις. Καθώς τα laminate είναι σήμερα μια από τις μεγαλύτερες κατηγορίες δαπέδων, αναγκαστικά ακολούθησαν την πτωτική τάση της αγοράς των κατασκευών. Ωστόσο, οι μακροπρόθεσμες προβλέψεις δείχνουν μια πολύ μεγάλη ευκαιρία για δάπεδα laminate καθώς οι νέες κατασκευές και οι ανακαινίσεις αναμένεται να σημειώσουν άνθηση τα επόμενα χρόνια. Η αγορά κατασκευών θα ανέβει ξανά καθώς υπάρχει έλλειψη κατοικιών, θα χρειαστεί να χτιστούν νέα σπίτια και η υπάρχουσα αγορά κατοικίας θα χρειαστεί να ανακαινιστεί λόγω της εφαρμογής της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας.

Τα laminate είναι τα πιο βιώσιμα δάπεδα σήμερα στην αγορά γιατί είναι κατασκευασμένα από ανακτημένο ξύλο και είναι κοντά σε ουδέτερο άνθρακα. Με τις συνεχείς επενδύσεις στην καινοτομία, τα μέλη του EPLF έκαναν την κατηγορία αδιάβροχη, τοποθετώντας την ως την πιο βιώσιμη και προσιτή λύση για τους καταναλωτές.
Βραχυπρόθεσμα, τα μέλη της EPLF προετοιμάζονται για μια δύσκολη αγορά, ωστόσο μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα, υπάρχει μεγάλη αισιοδοξία για σημαντική αύξηση των πωλήσεων.