Πηγή: Από Δελτία Τύπου των: Stora Enso και Northvolt
Επιμέλεια – απόδοση: Γιάννακας Ιωάννης | Εκδόσεις eWOOD
Με την εποχή του ηλεκτρικού αυτοκινήτου να είναι όλο και πιο κοντά στην απόλυτη και καθολική επικράτηση, σήμερα όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες, κάνουν αγώνα δρόμου προκειμένου να επιτύχουν καινοτόμες και βιώσιμες λύσεις για τη βελτίωση της τεχνολογίας των μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων (Electric Vehicle ή EV) και όχι μόνο.
Η ηλεκτροκίνηση δείχνει να είναι σήμερα η μόνη διέξοδος στο περιβαλλοντικό πρόβλημα που δημιουργούν τα ορυκτά καύσιμα των βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων οχημάτων, με αποτέλεσμα πολλές κυβερνήσεις σε όλο τον κόσμο να προσανατολίζονται στην σταδιακή απαγόρευση της παραγωγής τους και μάλιστα σε σχετικά σύντομο χρονικό διάστημα.
Ήδη η ΕΕ τον Ιούνιο του 2022, έλαβε πρώτη την απόφαση να απαγορεύσει την παραγωγή αυτοκινήτων και SUV κινητήρων εσωτερικής καύσης (ICE) έως το 2035, με στόχο τη μείωση των εκπομπών άνθρακα, ώστε να επιτευχθεί μέχρι το 2050 το καθαρό μηδέν, σύμφωνα με τους στόχους της Συμφωνίας των Παρισίων του 2016 για την κλιματική αλλαγή.
Με βάση την παγκόσμια αναγκαιότητα για ένα καθαρό περιβάλλον που σήμερα εντείνεται συνεχώς, ο γίγαντας της φινλανδικής δασοκομίας Stora Enso και η σουηδική εταιρεία κατασκευής προηγμένων οικολογικών μπαταριών Northvolt, ενώνουν τις δυνάμεις τους για να δημιουργήσουν τις μελλοντικές βιώσιμες μπαταρίες, που βασίζονται στη λιγνίνη του ξύλου, που παράγεται από ανανεώσιμα σκανδιναβικά δάση.
Σύμφωνα με Δελτία Τύπου των δύο εταιρειών που ανακοινώθηκαν στις 22/07/2022, ο στόχος αυτής της συνεργασίας, είναι να αναπτυχθεί η πρώτη βιομηχανοποιημένη μπαταρία στον κόσμο, που θα χρησιμοποιεί ηλεκτρόδια ανόδου σκληρού άνθρακα που προέρχονται εξ ολοκλήρου από τη λιγνίνη του ξύλου, μειώνοντας έτσι, τόσο το αποτύπωμα άνθρακα όσο και το κόστος παραγωγής.
Θα πρέπει να αναφέρουμε πως η λιγνίνη είναι ένα πολυμερές υλικό φυτικής προέλευσης, που βρίσκεται στα κυτταρικά τοιχώματα των φυτών και των δέντρων. Τα δέντρα αποτελούνται από 20-30% λιγνίνη, η οποία δρα ως φυσικό και ισχυρό συνδετικό των ιστών τους και σήμερα αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες και ανανεώσιμες πηγές άνθρακα, σε σχέση με οποιοδήποτε άλλο υλικό. Σχετικά με τη λιγνίνη μπορείτε να διαβάστε περισσότερα εδώ.
Η Johanna Hagelberg, Εκτελεστική Αντιπρόεδρος Βιοϋλικών της Stora Enso, αναφέρει σχετικά:
Και οι δύο εταιρείες σήμερα είναι έτοιμες να προσφέρουν σημαντικά βασικά στοιχεία, ικανότητες και τεχνογνωσία στη συγκεκριμένη σύμπραξη, για την κατασκευή της νέας οικολογικής μπαταρίας.
Η Stora Enso θα παρέχει το υλικό ανόδου Lignode® που παράγεται με βάση τη λιγνίνη και προέρχεται όπως αναφέρθηκε από δάση με βιώσιμη διαχείριση, ενώ η Northvolt θα προωθήσει το σχεδιασμό κυψελών, την ανάπτυξη της διαδικασίας παραγωγής και την κλιμάκωση της τεχνολογίας στο συγκεκριμένο τομέα.
Η Emma Nehrenheim, Περιβαλλοντική Διευθύντρια της Northvolt, αναφέρει επίσης σχετικά με τη σύμπραξη:
Το πιλοτικό εργοστάσιο της Stora Enso για υλικά από άνθρακα βιώσιμης προέλευσης βρίσκεται στην παραγωγική μονάδα Sunila του ομίλου στη Φινλανδία, όπου η λιγνίνη παράγεται βιομηχανικά από το 2015.
Η ετήσια παραγωγική ικανότητα λιγνίνης της εταιρείας είναι 50.000 τόνοι, καθιστώντας τη Stora Enso τον μεγαλύτερο παραγωγό λιγνίνης στον κόσμο.
Σχετικά με τη Northvolt.
Η Northvolt είναι ένας Σουηδός κατασκευαστής και προμηθευτής βιώσιμων κυψελών και συστημάτων μπαταριών υψηλής ποιότητας, που ειδικεύεται στην τεχνολογία ιόντων λιθίου για ηλεκτρικά οχήματα. Ιδρύθηκε το 2016 για να συνεισφέρει στην ευρωπαϊκή μετάβαση για ένα μέλλον χωρίς αποτύπωμα άνθρακα.
Σήμερα η εταιρεία έχει σημειώσει ταχεία πρόοδο στην αποστολή της να παραδώσει την πιο πράσινη μπαταρία ιόντων λιθίου στον κόσμο με ελάχιστο αποτύπωμα CO2.
Απασχολεί πάνω από 3.000 άτομα από περισσότερες από 100 διαφορετικές εθνικότητες.
Η Northvolt έχει μέχρι σήμερα εξασφαλίσει συμβόλαια αξίας άνω των 55 δισεκατομμυρίων δολαρίων από βασικούς πελάτες, συμπεριλαμβανομένων των BMW, Fluence, Scania, Volkswagen, Volvo Cars και Polestar, για να υποστηρίξει τα σχέδιά της, τα οποία περιλαμβάνουν την ανάπτυξη μιας μπαταρίας ιόντων λιθίου χαμηλών εκπομπών άνθρακα για χρήση σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Παράλληλα αναπτύσσει επίσης τις δυνατότητες ανακύκλωσης μπαταριών, με στόχο έως το 2030, το 50% όλων των αναγκών της σε πρώτες ύλες για νέες μπαταρίες, να προέρχεται από υπάρχουσες μπαταρίες.
Σχετικά με τη Stora Enso.
Ως μέρος της παγκόσμιας βιοοικονομίας, η Stora Enso είναι κορυφαίος πάροχος ανανεώσιμων προϊόντων συσκευασίας, βιοϋλικών, ξύλινων κατασκευών και χαρτιού και ένας από τους μεγαλύτερους ιδιοκτήτες ιδιωτικών δασών στον κόσμο.
Βασική της πίστη είναι πως:
Όλα όσα κατασκευάζονται σήμερα από ορυκτά υλικά, μπορούν αύριο να κατασκευαστούν από ένα δέντρο.
Η Stora Enso απασχολεί σήμερα περίπου 22.000 υπαλλήλους και οι πωλήσεις της το 2021 ήταν 10,2 δισεκατομμύρια ευρώ. Οι μετοχές της Stora Enso είναι εισηγμένες στο Nasdaq Helsinki Oy (STEAV, STERV) και στο Nasdaq Stockholm AB (STE A, STE R). Επιπλέον, οι μετοχές της διαπραγματεύονται στις ΗΠΑ ως ADRs (SEOAY).